بعد از طلا، نقره و روی؛ معاملات شمش چهارمین فلز گران‌بها به بورس کالا آمد/ معاف از مالیات
بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی یک دارایی جدید در بازار گواهی سپرده کالایی خبر داد و اعلام‌کرد: معاملات گواهی سپرده شمش سرب از روز دوشنبه (۸ تیرماه) در این بورس آغاز می‌شود.

به گزارش اکو اقتصاد، معاملات گواهی سپرده شمش سرب از ۸ تیرماه در بورس کالای ایران آغاز به کار می‌کند؛ دامنه نوسان روزانه این گواهی همانند سایر گواهی‌های سپرده کالایی، ۱۰ درصد تعیین شده و معاملات آن به‌صورت پیوسته انجام خواهد شد.

مشخصات قرارداد گواهی سپرده شمش سرب

بر اساس مشخصات اعلام‌شده، عیار پایه شمش سرب قابل معامله در این بازار ۹۹.۹۹۰ تعیین شده است. همچنین شمش‌هایی با حداقل عیار ۹۹.۹۸۵ نیز امکان پذیرش در انبار را خواهند داشت که در این شرایط، نسبت تبدیل کالا به گواهی سپرده ۹۸ درصد خواهد بود؛ به این معنا که به ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم شمش سرب تحویلی با این عیار، ۹۸ گواهی سپرده کالایی صادر می‌شود.

حداقل حجم خرید در این بازار یک کیلوگرم تعیین شده و فرآیند تحویل فیزیکی نیز مطابق ضوابط اعلام‌شده و از طریق انبار انجام خواهد شد. معاملات گواهی سپرده شمش سرب، مشابه سایر گواهی‌های سپرده کالایی بورس کالای ایران، از معافیت‌های مالیاتی برخوردار است.

گفتنی است از اسفند ۱۴۰۱ معاملات گواهی سپرده شمش طلا، آذر ۱۴۰۳ معاملات گواهی سپرده شمش نقره و مهر ۱۴۰۴ معاملات گواهی سپرده شمش روی در بورس کالا آغاز به کار کرده بود.

معاملات شمش چهارمین فلز گران‌بها به بورس کالا آمد/ معاف از مالیات

 

0 نظر:

نظر بدهید