به گزارش اکو اقتصاد،شرکت تأمین سرمایه بانک ملت اعلام کرد موفق به دریافت موافقتهای لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار برای تأسیس یک صندوق سرمایهگذاری ارزی شده است.
بر اساس این اطلاعیه، بانک مرکزی طی نامه شماره 05/68748 مورخ ۱۴۰۵/۰۳/۲۸ مجوز مربوطه را صادر کرده و سازمان بورس نیز در نامه شماره 121/339730 مورخ ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ با تأسیس صندوق سرمایهگذاری «در داراییهای ارزی با درآمد ثابت ارزی» با مدیریت این شرکت موافقت اصولی خود را اعلام کرده است.
این صندوق با هدف سرمایهگذاری در داراییهای ارزی با رویکرد درآمد ثابت طراحی شده و میتواند امکان جدیدی برای سرمایهگذاران جهت ورود غیرمستقیم به بازار ارز و مدیریت ریسک نوسانات ارزی فراهم کند.
شرکت تأمین سرمایه بانک ملت اعلام کرده است آثار مالی و عملیاتی این رویداد پس از راهاندازی صندوق، از طریق صورتهای مالی و گزارشهای عملکرد ماهانه به اطلاع سهامداران خواهد رسید.
راهاندازی این صندوق میتواند گامی مهم در مسیر توسعه ابزارهای مالی نوین، تعمیق بازار سرمایه و افزایش تنوع گزینههای سرمایهگذاری ارزی در بازار مالی کشور محسوب شود.